Jezdit na novém Scalpelu je vzrušující. Když se spojí nejpokročilejší design odpružení, nejmodernější geometrie a neskutečně nízká hmotnost závodního kola s agresivní XC komponentovou skladbou, Scalpel vám pomůže najít extra rychlost v každé části trailu. Zrychluje tam, kde ostatní váhají. Má skvělý grip tam, kde to ostatním klouže. A předjíždí tam, kde ostatní brzdí. Scalpel je vůdčím elementem do úplně nové éry XC. Cvakněte si lístek, zapněte pásy a připravte se.
Zlepšené odpružení
Nejen více zdvihu. Více lepšího zdvihu. Díky našemu magickému systému pružení FlexPivot a kinematice pružení Proportional Response, 120 mm zdvihu Scalpelu poskytuje neskutečnou trakci, lepší kontrolu nad kolem, a sakra moc zábavy. Se vší efektivností a funkčností, kterou byste očekávali od kola, které vyhrává na Světových pohárech.
Zíráte na něj? To je v pohodě
Žádná jiná vidlice nevypadá tak, jako Lefty. A žádná jiná vidlice nefunguje tak, jako Lefty. Díky tomu jezdci, kteří na ní jezdili, získali za poslední dvacet let nespočet pódiových umístění. Nepřekonatelná tuhost, plynulost chodu a aktivita pružení jsou výsledkem toho, že i když vypadá hodně divoce, v případě potřeby vás Lefty udrží v první linii.
Krása rychlosti
To není žádný marketingový blábol. Každá část Scalpelu je podřízena především špičkové funkci – kinematika odpružení, hmotnost, tuhost a ovladatelnost. Vlastnosti určují chování kola, ne naopak. A hlavně rychlé kolo vypadá skvěle!
Ďábel tkví v detailech
Rychlost kola začíná u geometrie. A Scalpel v tomhle exceluje. Položený, 66.6° úhel hlavové trubky a geometrie rámu upravená na míru každé velikosti tak, aby jezdec stál vyváženě přesně mezi koly. Výsledek? Více síly a trakce během výjezdů, více kontroly v zatáčkách, a absolutně nový rozměr jistoty v rychlých pasážích.
TECHNOLOGIE
Kompletně přepracovaný kokpit
SystemBar XC-One je jednodílný karbonový kokpit, který je lehčí a tužší než většina kokpitů ze dvou kusů (představec a řídítka). Ergonomicky tvarovaný, s vnitřním vedením hadic a šířkou 760 mm poskytuje ultimátní kontrolu nad kolem na trailech.
FlexPivot
Řetězové vzpěry FlexPivot jsou klíčovým prvkem precizní funkce zadního odpružení a nízké hmotnosti Scalpelu. Tyto patentované karbonové části zadní stavby se chovají jako virtuální Horst Link. Díky tomu se zadní stavba chová jako poctivý čtyř čep, který umožnil našim inženýrům maximální preciznost při návrh chování pružení při šlapání, brždění nebo pružení, bez nutnosti používat ložiska zadní stavby, která vyžadují další údržbu.
Nízké těžiště
Vypustili jsme čertíka z krabičky – teleskopickou sedlovku. Díky ní může jezdec neustále sundávat a zvedat sedlo v závislosti na profilu trati. Teleskop je přesně tím posledním dílkem skládačky, který už nemůžou dnešní XC jezdci ignorovat. A proto je najdete na všech Scalpelech.
Proportional Response Suspension
Jak reaguje odpružení je hodně ovlivněné tím, kde na kole zrovna jezdec stojí. I tak se stále většina značek drží klasiky a má pro všechny velikosti stejný design pružení. Díky Proportional Response designu Cannondale upravil kinematiku pružení na míru každé velikosti rámu, aby měla kola všech velikosti absolutně nejlepší možnou trakci, brzdný projev a šla krásně za pedálem.
Výhoda geometrie
Díky tomu, že je každá velikost laděna zvlášť, udrží vás nový Scalpel přesně v jeho “sweet spotu.” Hodně divoký hlavový úhel s hodnotou 66.6° vám dodá jistotu v rychlostech. Vzpřímená sedlová trubka s úhlem 75.5° a delší reach vás zase dostane do perfektní pozice pro jízdu do kopce. Zničte je do kopce, ujeďte jim z kopce.
Pohlaví | pánské (unisex) |
Velikost | L M S XL |
Výrobce | CANNONDALE |
Brzdové páky | SRAM Level Ultimate Stealth |
Brzdy | SRAM Level Ultimate Stealth, 4-piston hydraulic disc, SRAM CLX rotors, 180mm 6-bolt (F) /160mm centerlock (R) |
Dráty | DT Swiss Aerolite straight pull (F) / Aerolite & Competition straight pull (R) |
Gripy | RockShox Smooth Silicone |
Hlavové složení | Acros ICR |
Hmotnost(g) | Hmotnosti kol se neudávají, protože neexistuje jednotný standard vážení. Vždy doporučujeme nechat si kolo zvážit v dané specifikaci na prodejně a porovnávat s reálnou hmotností kol jiných značek. |
Kazeta | SRAM XX SL Eagle, 10-52, T-Type, 12-speed |
Kliky | SRAM XX SL T-Type, 34T |
Náboje | DT Swiss Lefty, 6-bolt (F) / DT Swiss 180 Ratchet EXP 36, centerlock, XD driver (R) |
Pláště | (F) Maxxis Rekon Race WT, 29x2.4", EXO Protection, tubeless ready / (R) Maxxis Aspen WT, 29x2.4", EXO Protection, tubeless ready |
Představec | SystemBar XC-One Flat, carbon integrated bar/stem |
Přehazovačka | SRAM XX SL Eagle AXS, T-Type |
Ráfky | DT Swiss XCR 1200 Spline, carbon, 30mm inner width, hookless, TSS tubeless ready |
Rám | Scalpel LAB71, Series 0 Carbon construction, 120mm travel, Proportional Response Suspension and Geometry, FlexPivot Chainstay, full internal cable routing, 73mm BSA, 1.5" headtube with 1-1/8" upper reducer/internal cable guide, 148x12mm thru axle, 55mm c |
Řazení | SRAM AXS T-Type Ultimate Pod Controller |
Řetěz | SRAM XX SL, T-Type, 12-speed |
Řídítka | SystemBar XC-One Flat, carbon, integrated bar/stem, internal cable routing, 5° upsweep, 8° backsweep, 760mm width, -6° stem, 1-1/8" clamp |
Sedlo | Prologo Dimension NDR, Tirox rails |
Sedlovka | RockShox Reverb AXS, 31.6, 125mm (S), 150mm (M-XL) |
Tlumič | RockShox SIDLuxe Ultimate, 2-Pos mode adjust, adjustable rebound, 190x45, TwistLoc Ultimate remote dual lockout |
Vidlice | Lefty Ocho 120 Carbon, 120mm, Chamber Damper, OppO Spring System, tapered steerer, 50mm offset, TwistLoc Ultimate remote dual lockout |
Poznámka | Specifikace a ceny se mohou změnit bez udání důvodu. Obrázky produktů jsou pouze orientační. |
Rám | Scalpel LAB71, Series 0 Carbon construction, 120mm travel, Proportional Response Suspension and Geometry, FlexPivot Chainstay, full internal cable routing, 73mm BSA, 1.5" headtube with 1-1/8" upper reducer/internal cable guide, 148x12mm thru axle, 55mm chainline, UDH, post-mount disc – 160mm native |
Tlumič | RockShox SIDLuxe Ultimate, 2-Pos mode adjust, adjustable rebound, 190x45, TwistLoc Ultimate remote dual lockout |
Vidlice | Lefty Ocho 120 Carbon, 120mm, Chamber Damper, OppO Spring System, tapered steerer, 50mm offset, TwistLoc Ultimate remote dual lockout |
Kliky | SRAM XX SL T-Type, 34T |
Středové složení | SRAM DUB BSA 73mm MTB Wide, Ceramic |
Přehazovačka | SRAM XX SL Eagle AXS, T-Type |
Řazení | SRAM AXS T-Type Ultimate Pod Controller |
Kazeta | SRAM XX SL Eagle, 10-52, T-Type, 12-speed |
Řetěz | SRAM XX SL, T-Type, 12-speed |
Ráfky | DT Swiss XCR 1200 Spline, carbon, 30mm inner width, hookless, TSS tubeless ready |
Pláště | (F) Maxxis Rekon Race WT, 29x2.4", EXO Protection, tubeless ready / (R) Maxxis Aspen WT, 29x2.4", EXO Protection, tubeless ready |
Náboje | DT Swiss Lefty, 6-bolt (F) / DT Swiss 180 Ratchet EXP 36, centerlock, XD driver (R) |
Dráty | DT Swiss Aerolite straight pull (F) / Aerolite & Competition straight pull (R) |
Brzdy | SRAM Level Ultimate Stealth, 4-piston hydraulic disc, SRAM CLX rotors, 180mm 6-bolt (F) /160mm centerlock (R) |
Brzdové páky | SRAM Level Ultimate Stealth |
Řídítka | SystemBar XC-One Flat, carbon, integrated bar/stem, internal cable routing, 5° upsweep, 8° backsweep, 760mm width, -6° stem, 1-1/8" clamp |
Představec | SystemBar XC-One Flat, carbon integrated bar/stem |
Gripy | RockShox Smooth Silicone |
Hlavové složení | Acros ICR |
Sedlo | Prologo Dimension NDR, Tirox rails |
Sedlovka | RockShox Reverb AXS, 31.6, 125mm (S), 150mm (M-XL) |
Platforma | SCALPEL G2 |
Hmotnost | Hmotnosti kol se neudávají, protože neexistuje jednotný standard vážení. Vždy doporučujeme nechat si kolo zvážit v dané specifikaci na prodejně a porovnávat s reálnou hmotností kol jiných značek. |
* | Specifikace a ceny se mohou změnit bez udání důvodu. Obrázky produktů jsou pouze orientační. |